mandag 1. mars 2010

Bryllupskort

Lenge siden siste innlegg, og det skyldes en ukes vinterferie. Uff, så fort det gikk.... *sukk* Heldigvis merker man at dagene blir lengre og lysere, og heldigvis er det ikke så lenge til påskeferien! :-)


En kollega ville ha et personlig bryllupskort som skulle matche fargene på invitasjonen. Jeg styrte lenge med designet, til tross for at det ble et ganske enkelt kort, men ofte er det sånn at jeg henger meg opp i enkelte elementer som MÅ være med på kortet, selv om det sikkert hadde vært enklere å forkaste et par av dem og tenke helt nytt. Kill your darlings, heter det jo, men det er jeg visst ikke så flink til. I dette tilfellet MÅTTE jeg ha med blondehjertet og brudeparet fra WoJ, og jeg MÅTTE bruke den nye bordepunchen fra Martha Stewart. Jeg ble ikke helt fornøyd. Men det blir jeg jo sjelden.
Jaja... Hun som bestilte kortet ble fornøyd, og hun rapporterte at det hadde gjort stor lykke i bryllupet. Mission complete! :-)


Takk for at du tittter innom!


***************************

Long time since my last posting, since I have had a week of winter vacation. It passed so fast! *sigh* Luckily I notice that the days are getting longer and brighter, and besides it not too long until Easter. :-)

A collegue wanted a personalized wedding card that matched the colours of the invitation. Even though it ended up a rather simple card, I used a lot of time fumbling with the design. You see, I often get stuck in the thought that there are certain elements I just HAVE TO have on the card, even though it probably would be easier to reject some of the elements and start all over. There is a saying ; "Kill your darlings", but I guess I'm not too good at that... On this certain card, I just HAD TO have the laced heart and the wedding couple from WoJ, and I just HAD TO use my new border punch from Martha Stewart. I was not completely satisfifed. But then again, I rarely am.
Well... My collegue was satisfied, and she reported that the card was a success at the wedding reseption. Mission complete! :-)

Thanks for stopping by!

Blondeserviett fra Kunst & Hobby i Ski, blomster og blader  fra http://www.iamroses.com/, bånd fra Panduro og bling fra Søstrene Grene. Nydelig brudepar fra Whiff of Joy, fargelagt med Distress refiller og pyntet med bling og litt Stickles.
Laced heart from Kunst & Hobby, flowers and leaves from http://www.iamroses.com/, ribbon from Panduro and bling from Søstrene Grene. Lovely wedding couple from Whiff of Joy, coloured with Distress refillers and some Stickles.

Nærbilde av det søte paret. Ser at jeg bør begynne å ta bilder i dagslys, ikke midt på natta når jeg nettopp er ferdig med kortet. Blitz er ikke nødvendigvis flatterende for fargegjengivelsen... :-(
Closeup of the cute couple. I see that I shoukd take the pictures in daylight, not in the middle of the night when I've just finished making the card. Flash does not give photos that are true to the colours. :-(


Innsiden av kortet. Forferdelig dårlig bilde, både mht farge og vinkel. Jeg var visst fryktelig trøtt...
The inside of the card. Terrible photo, both when it comes to the colours as well as the angle. I must have been really tired...


 
Et av de nye navnestemplene mine på baksiden av kortet. Det er shimmer i papiret, så vanskelig å lese pga blitzen, men står altså "100% håndlaget av Camilla S. Møistad".
Another one of my new personalized stamps. The paper is the shimmer version, so it is hard to read due to the camera flash, but it says: "100% hand made by Camilla S. Møistad".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar